Klachten

Vind je dat je niet goed behandeld bent door WIJ Groningen? Heb je geen antwoord gekregen, heeft een medewerker zich onbeleefd gedragen of zit iets anders je dwars? Probeer eerst je klacht te bespreken met de medewerker zelf – of als jullie er niet uitkomen, met zijn leidinggevende. Samen zoeken we dan naar een oplossing.

Als je over de oplossing niet tevreden bent, kun je schriftelijk een formele klacht indienen. Die wordt dan behandeld door onze klachtenfunctionaris.  Hoe dat precies in zijn werk gaat, vind je in onze klachtenregeling (PDF 521 KB).

Hoe dien je een klacht in?

Een klacht indienen gaat het snelst via het digitale klachtenformulier.

Schrijf je liever met de hand? Download dan hier het klachtenformulier (PDF 88 kB) en print het uit. Het ingevulde formulier kun je langsbrengen bij je WIJ-team, of per post opsturen naar:

Klachtenfunctionaris WIJ Groningen
Postbus 2636
9704 CP Groningen

Onafhankelijke ondersteuning bij je vraag

Wil je een klacht indienen en zoek je iemand die daarbij kan helpen? Dan kun je contact opnemen met een vertrouwenspersoon van Zorgbelang Groningen. Zij zijn onafhankelijk en kunnen met je meedenken.

Niet tevreden over de beslissing of afhandeling van de klacht?

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je met jouw klacht terecht bij Ombudsman Groningen via telefoonnummer 050 318 6568 of info@ombudsman.groningen.nl.

Meer informatie en hoe je contact opneemt lees je op hun website.