Klachten

Vind je dat je niet goed behandeld bent door WIJ Groningen of een WIJ-team? Probeer eerst je klacht te bespreken met de medewerker zelf, of als jullie er niet uitkomen, met zijn leidinggevende. Samen zoeken we dan naar een oplossing.

Als je over de oplossing niet tevreden bent, kun je schriftelijk een formele klacht indienen. Die klacht behandelt onze klachtenfunctionaris. Hoe dat precies in zijn werk gaat, vind je in onze klachtenregeling.

Verschil tussen klacht en bezwaar

Een klacht gaat over hoe onze medewerkers jou hebben behandeld. Een bezwaar gaat over een inhoudelijk besluit dat genomen is. Ben je het niet eens met een besluit? Dan kun je bezwaar maken bij de gemeente.

Bezwaar maken bij de gemeente

Zo dien je een klacht in

Een klacht indienen gaat het snelst via het digitale klachtenformulier.

Schrijf je liever met de hand? Download dan hier het klachtenformulier (PDF 88 kB) en print het uit. Het ingevulde formulier kun je langsbrengen bij je WIJ-team, of per post opsturen naar:

Klachtenfunctionaris WIJ Groningen
Postbus 2636
9704 CP Groningen

Onafhankelijke ondersteuning bij klachten

Het kan gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over onze hulp. Als dat zo is, willen we dat graag van je weten. Je kunt dan een klacht indienen. Wil je een klacht indienen en zoek je iemand die daarbij kan helpen? Neem dan contact op met Zorgbelang. Dat kan ook telefonisch via 050 571 39 99.

Deze ondersteuning is gratis.

Niet tevreden over de beslissing of afhandeling van de klacht?

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je met jouw klacht terecht bij Ombudsman Groningen via telefoonnummer 050 318 6568 of info@ombudsman.groningen.nl.

Meer informatie en hoe je contact opneemt lees je op hun website.

Klachtenformulier

Vind je dat je niet goed behandeld bent door WIJ Groningen of een WIJ-team? En kom je er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris via dit formulier.

Klachtenformulier

Wanneer je een e-mailadres hebt ingevuld, ontvang je een ontvangstbevestiging en een afschrift van het ingevulde klachtenformulier.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.