NIEUWE VERVOERDER WMO 2018

Vanaf 1 januari 2018 verzorgt Connexxion Taxi Services B.V. het Wmo vervoer.

Gebruikers van het Wmo taxi-vervoer hebben hierover inmiddels per brief uitgebreide informatie ontvangen. Maakt u gebruik van het Wmo-vervoer en heeft u geen brief ontvangen? Hieronder vindt u meer informatie over de verandering.

Uw huidige pas blijft gewoon geldig

Ook na 1 januari 2018 kunt u uw huidige pas gebruiken zoals u gewend bent. Uw huidige pas blijft geldig tot hij in de loop van 2018 vervangen wordt. U krijgt hierover tijdig bericht. Dat op uw huidige pas ‘BIOS’ staat afgedrukt is de chauffeurs van Connexxion bekend, zij zullen u gewoon vervoeren.

Maakt u gebruik van een huisgenotenpas? Dan gaat deze automatisch mee over naar de nieuwe vervoerder. Ook voor de huisgenotenpas geldt dat u die op precies dezelfde manier kunt blijven gebruiken zoals u gewend bent. Ook speciale aantekeningen zoals voorin zitten of rolstoelvervoer blijven geldig. Connexxion is daar van op de hoogte.

Ook het telefoonnummer blijft hetzelfde

Het reserveringsnummer (0900-20 22 701) dat op uw huidige pas staat, blijft in gebruik. U wordt direct verbonden met Connexxion.

Ben u gewend via de website te reserveren? U kunt vanaf nu reserveren via de website: groningen.vervoersportaal.nl.

Ritprijs iets verhoogd

Voor 2018 hebben wij de ritprijs iets moeten verhogen. Het opstaptarief voor Wmo-reizigers en huisgenoten ouder dan 16 jaar gaat per 1 januari 2018 van 89 cent naar 90 cent en de ritprijs gaat vanaf 1 januari 2018 van 14,3 cent naar 14,5 cent per kilometer.

Uw machtiging moet u vernieuwen

Hebt u BIOSgroep een machtiging gegeven voor het automatisch betalen van de ritprijs?

Dan is deze na 1 januari 2018 niet meer geldig.

Wilt u ook bij de Connexxion gebruik maken van het gemak van de machtiging? Vul dan het machtigingsformulier in. Daarmee machtigt u Connexxion Taxi Services B.V. voor het automatisch afschrijven van uw taxikosten.

Stuur het formulier naar:

Connexxion
Postbus 357
8260 AJ Kampen
Of scan en mail het formulier naar
Vergeet niet het formulier te ondertekenen.

Het gemak van deze service is voor iedereen. U kunt het formulier ook invullen als u nog niet eerder een machtiging hebt afgegeven.

Contant betalen blijft mogelijk

Wilt u liever contant betalen? Ook bij Connexxion kunt u de ritprijs gewoon contant aan de chauffeur betalen. Zoals bekend worden dan bedragen op 5 cent afgerond (bedragen die eindigen op 1 of 2 cent naar beneden en bedragen die eindigen op 3 of 4 cent naar boven).

Vaste ritten in 2018 opnieuw reserveren

Als u in 2017 (vaste) ritten hebt gereserveerd die in 2018 moeten worden gereden, raden wij u aan deze opnieuw aan te melden bij Connexxion. Wanneer u de melding nogmaals bij Connexxion doet, worden misverstanden voorkomen.

Nieuw logo, bekende chauffeurs

Vanaf 1 januari 2018 zullen de auto’s niet langer voorzien zijn van het vertrouwde BIOS logo. Dat kan een beetje verwarrend zijn waarvoor onze excuses. Begin 2018 krijgen de auto’s van het Wmo vervoer een nieuw logo. Hoe dat er precies uit gaat zien is nog niet bekend. Ook daar krijgt u tijdig bericht van.

Tot slot: niet alle maar wel een flink aantal van de chauffeurs zullen voor u vertrouwd zijn. Zij zullen voortaan voor Connexxion werken.

Vragen?

Hebt u vragen? Of wilt u iets doorgeven? Dat kan via het WIJ-team bij u in de buurt.

De WIJ-teams zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 – 17.00 uur via telefoonnummer (050) 367 42 00.

Contact

Wilt u meer weten? Of wilt u liever iemand spreken?
Bel dan met 050 367 42 00. Of neem contact op met het WIJ-team in uw wijk.