Nieuwe contracten huishoudelijke hulp

Wanneer u het huishouden niet meer zelf kunt doen, kunt u gebruik maken van huishoudelijke hulp via de gemeente Groningen. Om ervoor te zorgen dat deze hulp goed past bij uw hulpvraag, maakt de gemeente ieder jaar opnieuw afspraken met organisaties. Nu kunt u gebruik maken van verschillende aanbieders. Vanaf 1 januari 2023 is er een aanbieder per gebied. Dit zijn: Emile Thuiszorg (Centrum/Oude Wijken), AtHomeFirst (West), Thuiszorg Comfort (Oost, incl. Ten Boer) en ZINN (Zuid, incl. Haren).

 

Wat betekent dit voor u?
Maakt u momenteel gebruik van huishoudelijke hulp? Tot 1 januari 2023 verandert er niets voor u. U houdt voor hetzelfde aantal uren recht op huishoudelijke hulp. Ook blijft de aanbieder tot die tijd hetzelfde. Mocht dit na 1 januari 2023 anders zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd.

Bent u nog geen cliënt, maar wilt u wel gebruik maken van huishoudelijke hulp? Op deze pagina vindt u alle informatie.

 

Vragen?
Deze week ontvangen alle inwoners die gebruik maken van huishoudelijke hulp een brief van de gemeente. Heeft u vragen over deze brief? Dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum van de gemeente Groningen via: 14 050. Of met de contactpersoon van uw WIJ-team.

 

Wilt u graag dat iemand meedenkt over welke zorg of hulp u kunt gebruiken?
Dan kunt u iemand vragen die u ondersteunt en voor uw belangen opkomt. Dit noemen we onafhankelijke cliëntondersteuning. Zij kunnen ook met u meegaan naar een gesprek als u dit wilt. U kunt hiervoor bellen met MEE Noord via 088 023 11 00 óf OCO Tinten 050-3055234.